Technisch Installatiebedrijf M Bosch
 

 

 

 Welkom op onze website van

Technisch Installatiebedrijf

M.BOSCH    ELEKTROTECHNIEK

_________________________________________________________________________

 Storingen

 

Voor storingen buiten werktijd, voor particulieren en bedrijven, kunt u bellen met: 0031-646314214


Hieronder enkele belangrijke punten om te controleren voordat u belt:
 

  • Zekering(en) (stop) defect
    De oorzaak is dan vaak een overbelaste groep.
    Een mogelijke oplossing, als er een hoofdzekering van het energiebedrijf is gesprongen, is minder toestellen tegelijk te laten werken, (wasautomaat, vaatwasser, boiler, kookplaat en dergelijke).
    Als het een zekering betreft van de "eigen groepenkast" dan kan het zijn dat bovenvermelde apparaten beter over de diverse groepen verdeelt moet worden.
     

    Andere mogelijke oorzaak is kortsluiting in een toestel of snoer. Het toestel (laten) repareren lijkt dan de oplossing.
    Maar weet u niet welk apparaat het probleem veroorzaakt, trek dan van alle apparaten in die groep de stekker uit het stopcontact. De zekering verwisselen en de toestellen weer één voor één inschakelen. De boosdoener zal zich dan, naar alle waarschijnlijkheid, melden.


    Als bovengenoemde handelingen het probleem niet oplossen ga dan niet experimenteren! 

    Neem dan contact met ons op

 ______________________________________________________ 

 

  • Aardlekschakelaar is uitgesprongen
     Ga dan als volgt te werk:
     Schakel alle door de aardlekschakelaar beveiligde groepen uit. Meestal groen gekleurde groepen (vroeger werden er ook rode gebruikt).
     Schakel de aardlekschakelaar weer in, in stand 1, en schakel vervolgens de groepen één voor één weer in totdat de aardlekschakelaar weer uitvalt. 
    Indien de aardlekschakelaar na het inschakelen van een groep weer uitschakelt, weet u in welke groep de storing zit. Uw probleem is al voor een gedeelte opgelost en er is al weer wat licht in de duisternis (vooral in de avond).
     We gaan nu alle toestellen van de desbetreffende groep uitschakelen door middel van het uittrekken van de stekkers.
     Vervolgens de groepenschakelaar en aardlekschakelaar weer inschakelen.
     Kan de aardlekschakelaar niet worden ingeschakeld, dan zit de fout in de installatie en kunt u een erkend installateur waarschuwen. Kan de aardlekschakelaar wel worden ingeschakeld, dan kunt u nu zelf de fout opsporen door de toestellen weer één voor één in werking te zetten.
    Denk met het er uittrekken van de stekkers ook aan de Cv-installatie, apparaten in de schuur, centrale afzuiging en dergelijke.

    Als bovengenoemde handelingen het probleem niet oplossen ga dan niet experimenteren!

    Neem dan contact met ons op

 _________________________________________________________________________

  •  

    Aardlekschakelaar is uitgesprongen
    1.     Blijf kalm!
    2.     Wees er zeker van dat de server, werkstation en de actieve componenten in de patchkast spanning hebben (lampjes branden). Indien een van deze onderdelen geen spanning krijgt, kijk dan bij de groepenkast of er een zekering (stop) defect is. Zo ja, vervang deze zekering of bij een zekeringautomaat, schakel deze weer in.
    3.     Vervang het aansluitsnoer tussen het werkstation en de wandcontactdoos op de muur, in de wandgoot of onder het bureau. Gebruik tijdelijk een aansluitsnoer van een ander goedwerkend werkstation!!
    4.     Vervang de patchkabel in de patchkast. Ook hier kunt u het beste gebruikmaken van een bestaande, goedwerkende patchkabel!!
    5.     Verwissel de reeds aangesloten HUB- of SWITCH-poort. Doe dit d.m.v. van de patchkabel van de niet werkende wandaansluiting in een goedwerkende HUB- of SWITCH-poort te plaatsen.
    6.    
    Verwissel in de patchkast van wandaansluiting. Dit kunt u doen d.m.v. een andere, goedwerkende, wandaansluiting om te patchen. In de patchkast, bijvoorbeeld, A4 patchen naar A3 en vervolgens het betreffende werkstation aan te sluiten op A3.

    Na het uitvoeren van punt 1 tot en met punt 6, zijn alle bekabelingsvarianten doorgenomen
    .


    Als de storing nog niet is verholpen,
    Neem dan contact met ons op 

  ____________________________________________________

 

   Wilt u een geheel vrijblijvende offerte ontvangen?

     Of heeft u vragen over een van onze producten of diensten?
     Neem dan contact met ons op.
     Wij streven er naar binnen 24 uur te antwoorden
.

________________________________________________________________________